15 d’oct. 2011

Extreta de la revista Vèrtex
  • Llargària: 350m
  • Dificultat: V+
  • Material utilitzat: Semàfor microfriends, friends mitjans fins al 2 i cintes exprés
  • Orientació: Sud-oest
  • Ressenya:

© Base cartogràfica propietat de l'Institut Cartogràfic de Catalunya, disponible a www.icc.cat
Déu n'hi do, és la repera, aquesta via la repetim però del primer cop han passat set anys, per sort hi han algunes coses que han anat a millor, doncs el record em fa portar un estrep i ara només acabo carregant-lo i no agafant-me a res, i mira que jo no tinc manies!
La qüestió és que ens hem ajuntat cinc i ens apleguen en aquesta via en acord a un component molt jove, el noi escala de conya però té una edat en que si escanyes molt no mola i per a certs llocs li manca alçada, ai quan la tingui, i a més, tenim una altra grata sorpresa, en l'últim moment rebrem una trucada i serem encara un més, cap problema, ens repartim i fem dos cordades de tres, la via és còmode per anar en colla.

L'aproximació la fem diferent del primer cop, doncs ara fa justament dos anys vaig fer un intent de repetir-la amb un amic i no vam ser capaços de trobar per on començar, però fent el mandrós a peu de l'aresta ens vam fixar que pot ser no calia fer la pallissa de camí d'aproximació que marcava la ressenya, ja que la pista més tard a l'obertura de la via va ser arreglada i veiem un punt més proper que a la baixada anem a trobar. El resultat és que és més tranquil i curt, marcat a la ressenya i mapa, i per això aquesta vegada pugem passant per Cal Bertran.

La via es divideix en tres parts, les dues primeres d'un conglomerat rogenc més o menys acceptable i l'última d'un calcari magnífic. Les dues cordades passem de fer una agulleta que hi ha després del primer tram, la primera porta cordes de 60m i fan la via en sis llargs fent alguna marrada en la segona part, la segona cordada portem de 50m i fem set llargs fent dels quatre últims dos, no ens arrisquem a emmerdar-la en la segona part i com anem esperant un mica així ens entretenint.

Després de la pallissa d'ahir a Esplovins avui sigut un dia més tranquil en molt bona companyia, l'Esteve, l'Arnau, l'Àlex i el Jordi!

Cal Bertran i aresta al fons

Primer llarg
Segon llarg

Tercer tram de magnífic calcari