8 d’ag. 2012

Cim le Grand Area

MASSIF DES CERCES
  • Alçada del cim: 2.869m
  • Punt de partida: Col de la Buffère 2.427m
  • Ruta: Volta tornant per la Crête de l'Echaillon
  • Desnivell positiu acumulat: 500m
  • Horari total de la volta: de 2h 30min a 3h
  • Cartografia: IGN 3536 OT
  • Observació: L'accés al coll de la Buffère és transitable, son uns 4,5 km de pista on els últims quilòmetres estan en mal estat i és complicat o impossible creuar-se amb altre cotxe

Itinerari realitzat (© 2012 IGN)

Vaja, quina mala sort, avui que Xavi va a provar escalar una via facileta que hi ha a la vora, resulta que ahir per la tarda un mal bitxo em va picar al peu i el tinc que amb prou feina em caben les amples i còmodes botes de trekking, o sigui, que a fer una passejada mentre que els altres escalen, bé, la via ja l'havia fet, però em va agradar força en el seu moment i no m'hagués importat repetiiiiiir-la!!

L'ascensió a aquest cim que en un principi la feia a desgana al final m'ha agradat, ha sigut variada i té una visió molt amplia dels Alps, fins hi tot he vist amb claredat el Mont Blanc, sota els meus peus tenia vàries poblacions, entre elles Briançon.

El camí de retorn al coll de la Buffère des de la carena de l'Echaillon no és traçat ben bé, es comencen a trobar algunes fites passada la zona de grans blocs, quan vas a agafar una traça a la tartera que es veu des des lluny, pot ser vaig anar una mica baixa, però vaig voler anar més còmode per terra i evitar al màxim ficar-me dintre del caos fins que al final ho vaig fer per a no perdre massa alçada respecte al coll, alguns blocs eren tant grans que no m'estranya que estiguin dibuixats al mapa ji ji.

Camí de pujada
Gent a la carena en el camí de pujada, al fons Ecrins
Cim, al fons els Ecrins
Vista del Mont Blanc des del cim
Camí pres fins a la carena de l'Echaillon
A la carena de l'Echaillon vista de le Grand Area i a la
dreta el coll de la Buffère

2 comentaris:

  1. Bones vistes dels Ecrins i del MontBlanc, veus, hi ha vida mes enllà de l'escalada...espero que el peu millorés aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Havia perdut aquesta costum de pujar a un cim només caminant i mira que ho havia fet. En l'escalada quan veus que les coses et van sortint, et vas animant i alhora enganxant.
      El peu en un principi em vaig espantar prou, soc una mica al·lèrgica a les picades i per gràcia als antihistamínics, però una pomada que em van receptar al final em va fer efecte i tal com va venir de cop va marxar!

      Elimina