12 de gen. 2013

SERRAT DELS MONJOS
by Montse Molano
  • Llargària: 290m
  • Dificultat: 6b/6a+ (obligat 5c)
  • Material utilitzat: Cintés exprés, alien negre, friend 0.75 i link cam verd
  • Orientació: Sud
  • Ressenya:

Avui ens trobem a peu d'aquesta via recent oberta gràcies a la divulgació de Jaumegrimp i no som els únics que hem vingut a tafanejar, ja hi ha ficada una cordada de tres i després arriba una altre que aviat canvia al pla B.

Sabent en la zona que estem, la via és molt recomanable, és una escalada variada i la roca prou bona en general, només el primer llarg té dos trams terrosos i cutre arribar a l'última R. Es divideix en dos parts, o sigui, hi ha un tram intermig farragòs on cal caminar, però la segona part val la pena fer-la, pot ser és la més interessant.

Els descens a més de baixar en dos ràpels els últims llargs i després pel Torrent del Fondo, hi ha l'opció de sortir caminant per dalt, això si, primer hi ha una bona pujada abans d'agafar el camí de la Quadra de Sant Miquel. Nosaltres fins hi tot ens hem passat de llarg la drecera per agafar-lo i hem arribat a la Creu Nova dels Escolans i després al Pla de Sant Miquel on l'hem agafat, però no cal, un tros abans de la Creu hi ha una drecera que escursa força i que no hem vist, bé, hem fet una bona excursioneta per arrodonir el dia.

La via té els seus passos, a mi m'ha costat trobar un en el flanqueig del cinquè llarg i sortir de l'R5 no l'he pogut treure, porto un dit tallat i es que li tira força, un A0 i després es deixa fer. Aquí els parabols no estan a tocar, però l'escalar entre xapa i xapa no m'ha semblat que escanyés tant com per a dir que és obligat 6a. Ah, l'últim llarg té un flanqueig més impressionant del que en realitat és, jo m'ho he rumiat més d'un cop, que si per aquí i per enllà, carai em sembla que fliparé, fins que al final li trec l'entrellat anant un pel per sota en horitzontal, coi, però sinó era per tant, i vet aquí un gos, vet aquí un gat, que aquest conte s'ha acabat.

Primer llarg

Xavi prou recuperat de la lesió a l'R5
Inici sisè llarg

A la Creu Nova dels Escolans

1. Enhorabona, aquesta també està a les pendents a veure si puc anar-hi abans de tanquin.....

1. Gràcies i no t'esperis a la temporada vinent, és molt recomanable!

2. Veig que la via no us va treure les ganes de caminar, una bona excursió de baixada no? amb els dos ràpels la baixada pel torrent fondo té el seu encant. El pas de sortida de l'últim llarg a mí tampoc em va sortir, però sembla ser que cal anar a la dreta per equilibrar-se i no quedar atrapat...potser tens raó en això del grau obligat, potser no és 6a però 5c em sembla que sí...però tan li fa no? del que es tracta és que et fa treure el pot de les esencies.

1. Gens ni mica ens va treure les ganes de caminar, a més, ara coneixent-la seria una llàstima perdre's la segona part, per a mi la millor.
      Ah, i m'atreveixo a dir que és una de les vies que repetiria.
      Deu n´hi do amb el pas de sortida de l'últim llarg, o enllaces un parell de moviments o et quedes atrapat.