16 de febr. 2012

• Material utilitzat: 3 o 4 cargols i cintes dissipadores
  • Orientació: Nord
  • Ressenya: Revista Vèrtex 209
Carai, jo que no donava ni un ral per l'escalada en gel aquest any, és el cinquè cop que surto als efectes i avui ho faig amb l'amic Alex, un altre aficionat d'aquest medi tan efímer.

Arribem al Mirador de Gresolet on ja hi han un parell de cotxes, ens equipem i enfilem pista amunt. La barrera no està tancada i l'Alex comenta que pot ser podríem passar amb el cotxe, jo li dic que segurament una mica més endavant hi haurà gel i que per a fer només un tros ja està bé on l'hem deixat, però anem fent i fent i arribem sota el refugi sense haver vist ni una gota de gel o neu a la pista i a on trobem més cotxes aparcats, bé, així hem estirat una mica més les cames.

El Pedraforca està ben pelat de neu, ni una gota, que trist, amb el que la cascada Berguedà no està formada, però totes les altres si, fins hi tot el gel és exuberant en la que es fiquem i està totalment esgraonada fins a la columna, ja deuen haver passat deu i sa mare. La columna estranyament està intacta i per la dreta raja aigua a dojo, déu ser això el que ha esborrat el pas de la gent. La pugem i sortim per dalt per a baixar tranquil·lament caminant pel camí de la collada del Verdet, el qual baixem totalment sec de neu.