28 de maig 2012

EL FARAONET
by MontseMolano
  • Llargària: 50m
  • Dificultat: 6a (5b/A1 obligat)
  • Material utilitzat: Link cam verd, alien vermell i cintes exprés
  • Orientació: Sud
  • Ressenya consultada: a la guia Montserrat cara sud

Avui dilluns, festa a casa nostre per la segona pasqua, amb el Xavi que acaba de tornar de Taghia ens anem a la regió del Faraó després d'optar a diversos llocs, es que no ho teníem gens clar per la meteo, que si vent, que si plourà, que si jo que sé i cap aquí que fa temps que anem darrera, fins hi tot ja havíem fet fa no gaire l'aproximació, una passejada de reconeixement perquè la pluja no ens va permetre més, la qual la fem pel Torrent de la Coma d'en Pastor assenyalat amb marques grogues.
La nostra idea d'avui és unir aquesta via amb la Desig de Sol al Faraó, una combinació d'estil clàssic i modern. El Xavi animat i jo seguint-li una mica a contracorrent arribem a peu de l'entrada desplomada del díedre a muntar la primera reunió amb la corda de bufanda, pot ser un petit error, no hem trobat reunió i l'has de fer un pel incòmode d'una sabina, crec que hagués sigut millor quedar-se a terra i en tal cas empalmar el primer tram que son més de cinc metres amb el nostre primer llarg, però és igual, un cop aquí t'asseus tranquil·lament sota el desplomet per a protegir-te de la possible caiguda de pedretes i com un rei.
L'entrada al díedre li tiba i la roca una mica polida i escamosa ens fa passar fent un A0 d'un friend per arribar al primer buril, després la cosa afluixa considerablement i amb passes variades i elegants, algunes molt fines, entres en el paradís d'aquest preciós llarg. La segona tirada amb un buril i un pitó és una bona navegació per a sortir al cim i fer reunió en una sabina que hi ha cap a l'esquerra. Un cop dalt desgrimpen fins arribar al collet que forma amb el Faraó i després caminant baixem per la canal pegats ben bé al Faraonet fins que la vegetació ens deixar creuar i anar a buscar el peu de via de la Desig de Sol.
Sufocats una mica perquè l'inici queda enclotat, encetem el primer llarg que no té cap assegurança, aquí les cordes s'aposenten amb fermesa sobre la infinita rampa donant pesadesa i no empalmem amb el segon, vaja, aquí si que hagués anat bé pujar amb la corda de bufanda com jo li dic a la bandolera. Aleshores, arribem a un ampli i airejat esperó, quin canvi, aquí el vent bufa amb ganes i cel s'està cobrint de núvols. Bé, continuem i fem el segon llarg, però un cop a peu del gran desplom, tres passes et treuen d'ell, dubtem, lluny, mirant cap el nord, fa estona que hi ha negror i de tant en tant el vent ens porta alguna gota. Decididament, com només es qüestió de traslladar la baga i maillon que hem vist a l'R1, abandonem i en tal cas ja ens mullarem caminant.
En un ràpel de 30 m per la vessant est s'arriba a terra ferma i disposats a recollir-ho tot veiem una línia de parabolts que discorre per una magnífica placa que no sabem que és, però que a l'inici d'ella hi ha marcada una Z. Quin cas, acabem de baixar-nos però ens tornem a enfilar, meva culpa, no m'he pogut resistir, però aquí estem protegits del vent i només farem el primer llarg esperant que la pluja aguanti. En fi, pugem fins a la còmode cornisa que ratlla horitzontalment el Faraó i fem reunió en dos burils que hi han cap a la dreta.
Per a baixar tornem a la reunió de la Desig de Sol per la cornisa, on per acabar d'arribar calen desgrimpar unes passes, i finalment encarrilem el camí de tornada arribant a la furgo amb el cel ben cobert però sense mullar-nos, llàstima, però com el vent era prou emprenyador i no sempre es tenen ganes de passar penúries, ens hem quedat sense arribar a trepitjar la corona del Faraó.

Aproximant
Entrada via Temple del Sol
Inici llarg díedre Temple del Sol

Díedre via Temple del Sol
Arribant reunió via Temple del Sol
Últim llarg via Temple del sol

Primer llarg via Desig de sol

Inici segon llarg via Desig de Sol

Segon llarg via Desig de Sol

Arribant R2 via Desig de Sol

Marca via Zoe

Primer llarg via Zoe

Tornant cap a la furgo

1. Aquesta combinació fa temps que la tinc a la llista...llàstima de temps, quina primavera no?
    però finalment vau fer força metres i ben variats.

1. Ara coneixent-lo entraria al Faraó pel primer llarg de la Zoe per a seguir la Desig de Sol, queda més homogeni, o fins hi tot em quedaria al collet on arribes desgrimpant del Faraonet i enllaçaria amb l'Anglada-Guillamon!

2. Darrerament li estàs agafant el gust a això de combinar diferents vies en una paret jejeje. La segona tirada del Faraonet és tan bona com promet vista des de lluny, tot i que la roca a trams resulta una mica extranya. Queda pendent la Desig de Sol!

Salut, tàpia i alegria!

1. Ji ji, quin cas amb això de les combinacions! Realment la roca d'aquest llarg al Faraonet i el conjunt et fa vibrar, i com no, queda pendent, es veu que no acabaré cap de les que havia parlat amb tu, com l'Alfa Centauro. PTNS parella.

3. Bona escalada.

Nosaltres quan hi varem anar amb la intenció de fer aquesta combinació, la roca de la via del temple del sol no em va agradar gens.

Em va dir el Xavi Sola que vareu coincidir amb ell trescant pel Pirineu.

Salut i a tibar

1. La roca del llarg clau de la Temple del Sol dóna una mica de mal rotllo, però la bellesa ho recompensa.
      Ei, si que vaig coincidir amb ell, ben bé a l'inici del camí i vam acabar fent la sortida plegats, va estar genial, i saps? hem tornat a coincidir aquest finde, però aquest cop amanyat!