28 de març 2012

Vies Francesc Suñol i Badalona

Francesc Suñol
by Escalatroncs

MALANYEU-Paret del Devesó (Cingles del Molí)
  • Llargàries: 85m i 95m
  • Dificultat: 6a i 6a- (obligades 5b i 5c)
  • Material utilitzat: Cintes exprés
  • Orientació: Sud-est
  • Ressenyes consultades: Escalatroncs i Ressenya.net
Badalona extreta de Ressenya.net

Després d'un bon dia de descans ens traslladem a aquest racó bucòlic per a tornar a tastar la seva peculiar roca gruyere i endinsar-nos en l'embolic de vies que es creuen per tot arreu. Ahir, a més de fer pànxing, vam fer un bon reconeixement dels camins de la zona per a veure com seria canviar l'opció de rapelar per baixar caminant.

Encara que avui és dimecres a la paret en total hi som quatre cordades, tres de dos i una de tres, sort que tots portàvem destins diferents. Nosaltres teníem triat la Francesc Suñol i la Neusnidó, però el company es fa una estrebada al pas fort de l'últim llarg de la primera via i optem per un segon plat que tibi quelcom menys, la Badalona, encara que déu n´hi do la primera tirada d'aquesta, mantinguda i un tram de roca arrodonida que et fa afinar molt la jugada, sobre tot xapar el pitó.

Un cop dalt de la segona via avui ens ha tornat ha agafar una petita pluja, l'esbojarrada primavera ja ha arribat, i baixem caminant tal i com ahir vam veure que tranquil·lament podíem fer, primer crestejant fàcilment un tros fins que caminant arribem a una petita casa de pedra restaurada, on agafem la pista i més tard fem drecera desviant-nos per un camí arranjat senyalat amb marques grogues i blanques, el qual torna a sortir a la pista a prop de la masia El Llomar. Des de fi de via de la Badalona en uns 3/4 d'hora arribem al cotxe per un camí ben guapo.

Inici primer llarg via Francesc Suñol

Tercer llarg via Badalona

Crestejant

A tota cresta
Fent el pallassete al camí de tornada
La primavera ja ha arribat