7 de febr. 2012

Sot de les Cordes

MATAGALLS
Sot de les Cordes
  • Llargària: 100m de desnivell (inici a 1.375m)
  • Dificultat: 4+/5 no obligat
  • Material utilitzat: Tres cargols i cintes dissipadores (R en arbres)
  • Orientació: Nord
  • Ressenya: També podem consultar la web de pakocrestas
Localització Sot de les Cordes




















© Base cartogràfica propietat de l'Institut Cartogràfic de Catalunya, disponible a www.icc.cat

Uaoh, avui m'han fet una proposició indecent i no m'he pogut resistir, es tracta d'anar a estirar les cames amb els piolets i grampons al Montseny en busca de gel, vaja, quin exotisme, però que amb aquestes condicions climatològiques pot resultar ben factible trobar quelcom que picar, sinó, és igual, haurem fet una bona passejada.
L'aproximació la fem per una pista que va vorejant la vessant nord del Matagalls des del coll de Bordoriol, al principi és nord-est i el sol ens dona caliu fins que al final el perdem de vista i a més ens visita un intens vent que ens acompanyarà durant tota la jornada. 
Després de passar vàries fonts i algunes cruïlles la pista més tard es torna camí i aquest el deixem a l'arribar a l'alçada del Sot de les Cordes per pujar per traces de camí amb algunes fites fins que el mateix passa pel nostre objectiu.
A l'arribar tenim una bona sorpresa, bé, jo ja m'he quedat ben parada amb la quantitat de neu que hem trobat a l'aproximació, la qüestió és que trobem força gel, més del que podíem imaginar i ens surt una jornada rodona, qui s'ho anava a imaginar després de dos anys sense picar més gel que els glaçons del congelador del meu frigorífic.
Aquest últim aspecte em comporta pujar la columna com bonament puc encara que porto la corda per davant i a més rebo una lliçó al no portar els piolets lligats, doncs com una bleda no puc més després de les primeres passes, se m'obren les mans i caic, amb el xiclet de la corda jo quedo abaix i els piolets a dalt ben clavats, quina gràcia recuperar-los, sort que Paco, l'instigador d'aquesta aventura, em tiba i tiba per ajudar-me a arribar a bon fi fins a ells.
Apa, queda inaugurada l'escalada en gel la qual donava per perduda aquest any.

Aproximant des del coll de Bordoriol
Petits primers ressalts

Tram abans del primer ressalt
Primer ressalt


Primer ressalt

Columna segon ressalt

Columna

Tercer ressalt


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada